יום ראשון, 14 באפריל 2013


רירית רחם דקה ודיקור סיני
רירית הרחם מהווה את מצע הגידול של העובר (כמו חשיבותה של אדמה פוריה ומזינה לקליטת זרע הרוצה לנבוט), רירית רחם של פחות מ- 6 מילימטר  נחשבת דקה והסיכוי שלה לקליטת עוברים הינו נמוך.
נשים שעברו גרידות (גרידות חוזרות ובעיקר גרידות שלוו בחום מדיד)  יש סיכוי גדול יותר שיסבלו מצלקות תוך רחמיות או הדבקויות העלולות לפגוע בתהליך הקליטה
את עובייה של רירית הרחם ניתן למדוד בבדיקת האולטראסאונד הוגינאלי .
את מצבה של רירית הרחם אפשר לעבות ולשפר מאוד באמצעות דיקור סיני, מוקסה וצמחי מרפא סיניים. איך ייתכן? על כך בהמשך...
אבחנה וטיפול רפואה קונבנציונאלית
במידה ומתעורר חשד לבעיה או במצב של כישלונות חוזרים מבצעים ברפואה המערבית היסטרוסקופיה (סיב אופטי המצלם בצילום צבעוני את חלל הרחם).
בדיקה זו נחשבת למדויקת ביותר להערכת מצבה של רירית הרחם ובמידה ומתגלות הידבקויות תוך רחמיות ניתן להסירן .
במידה ורירית הרחם דקה למרות שההיסטרוסקופיה תקינה ישנן מספר אפשרויות להתמודד עם הבעיה .
v    הוספת תכשירי אסטרוגן כגון פרוגינובה או אסטרופם מתוך תקווה שישפיעו על צמיחתה של רירית הרחם ( יש לזכור שבנשים מסוימות האסטרוגן עלול לדכא את המחזור).
v    ניתן להוסיף תכשירי אספירין ( מיקרופירין, קרטיה) במינון של 100 מ"ג , הרעיון העומד מאחורי טיפול זה הוא בכך שהאספיריו מרחיב כלי דם וכך מסייע מבחינה תאורטית לעיבוי רירית הרחם.
v    ישנה אפשרות להקפיא עוברים בשלב הזיגוטה (2 תאים – ביום הראשון לחייהם) ולהחזירם לאחר שמושגת רירית תקינה במחזור אסטרוגן מלאכותי.
v    ניתן לבצע מהלך טיפולי הקרוי בשם ערוגות , הכוונה לחריצים שעושים ברירית הרחם על מנת לגרות את גדילתה ( הטיפול נעשה בהיסטרוסקופיה).
v    פונדקאות – שימוש ברחם של אשה אחרת שרירית הרחם שלה תקינה.
הדיקור הסיני והשפעתו  לעיבוי רירית הרחם ולתהליך השרשת העוברים
טיפולי ההפריה מלווים לרוב במתח נפשי רב הגורם להפרשת הורמוני סטרס כגון אדרנלין ונוירואדרנלין המשבשים את סיכויי קליטת העוברים  , הדיקור מפחית משמעותית את המתח שנוצר, מוריד את רמת הורמוני הסטרס ובכך משפר את תהליך השרשת העוברים ברירית הרחם.
גירוי נקודות הדיקור  גורם להגברת זרימת הנוזלים והדם בגוף ובכך  משפר את זרימת הדם לרחם ולשחלות ב- כ  100% , עובדה זו הוכחה מדעית ע"י מכשיר דופלר הבודק את זרימת הדם לרחם .
באופן טבעי כאשר זרימת הדם לרחם תקינה היא מספקת חמצן ,חומרי הזנה ובניה כגון חומצות אמינו , ויטמינים מינרלים  וגלוקוז  הדרושים להשתרשות תקינה של העוברים והתפתחותם ברחם.
הדיקור מעבה את רירית הרחם שוב כתוצאה משיפור הסירקולציה ובכך מעלה משמעותית את סיכויי הצלחת הטיפול.
הטיפול בעל סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר לקליטת העוברים בטיפולי הפריה נעשה ע"י שילוב של דיקור, צמחי מרפא, מוקסה (במידת הצורך) בנוסף לשינויי תזונה שמגדילים משמעותית את הסיכוי להשגת הריון.

בקליניקה מעוז מרפא
אנו מתמחים בטיפולי פוריות בפרט ובמצבים של רירית רחם דקה מידי וכשלון בתהליכי ההשרשה ברחם. אנו משלבים בטיפולנו כמעט תמיד (בהתאם לאבחון ולצורך) דיקור סיני יחד עם הרכבת פורמולת צמחי מרפא המותאמת לאישה באופן אישי, נותנים הנחיות תזונה מקיפות ומשתמשים בחימום והזנת הרחם באמצעות השימוש במוקסה. אנו מתייחסים בטיפול למצבה הרגשי- נפשי של האישה ומטפלים בו במקביל.

אין תגובות: