יום ראשון, 14 באפריל 2013


סיפור מקרה: הריון לאחר  FSH גבוה
שרי41 , נשואה+1, בת 7.
בשנתיים האחרונות מנסה שוב להיכנס להריון ללא הצלחה, זרע הבעל תקין.
בדיקת דם ביום השלישי למחזור גילתה שה  FSH הינו 27
(הורמון ה-FSH מעיד על התגובה השחלתית, ערכו התקין נע בין 2 ל- 10 יחידות, כאשר הוא גבוה מ-10 התגובה השחלתית יורדת כלומר: איכות הביציות ירודה).
הרופאים  המליצו  על טיפול IVF ואפילו היו כאלה שכבר שלחו אותה לתרומת ביצית , שרי החליטה ללכת על IVF  ועברה כ 7 טיפולי הפרייה אך גופה לא הגיב לטיפולים ההורמונליים. ולמרות שנתנו מינונים גבוהים ופרוטוקולים ארוכים, לא נשאבו יותר משתי ביציות שהיו באיכות לא טובה ולא הצליחו להתפתח לעובר .
שרי פנתה לקליניקת מעוז מרפא, בתשאול שרי סיפרה שכתוצאה מהטיפולים היא חשה קור גדול בגוף, עייפות רבה, מצבי רוח משתנים, שינה לא טובה ועלתה מאוד במשקל.
שרי קיבלה תפריט תזונה המותאם לה , דיקור על בסיס שבועי ופורמולת צמחי מרפא. כמו גם הוראות לאורח חיים מתאים להריון והמלצות נוספות ונתבקשה להתחיל לבצע פעילות גופנית מתונה ומאוזנת בין 3 – 4 פעמים בשבוע.
לאחר כחודש טיפול, העייפות נעלמה, מצב הרוח השתפר, השינה חזרה להיות רציפה ורגועה והקור הגדול ממש נעלם והטמפרטורה הגופנית השתפרה מאוד ובנוסף שרי הורידה במשקל כ-5 ק"ג.
שרי ניגשה שוב ל-IVF, כאשר הפעם המלצנו לה על עשית IVF  על בסיס טבעי ,הפעם נשאבו שתי ביציות טובות שהתפתחו לעוברים באיכות טובה, בגודל 6 ו 8 תאים.
לאחר כ-12 יום ממועד החזרת העוברים, תוצאת הורמון הבטא חיובית 420.
לאחר יומים נוספים בטא 1032.
באולטרסאונד שבוע שביעי נצפו שני שקי הריון  עם דפקים חזקים וברורים.
ההריון עבר תקין ובדצמבר 2009 נולדו התאומות נטע והילה בשבוע 38 ובמשקלים יפים של 2.5 ו 2.7.





אין תגובות: